Terminologija

Žargon se odnosi na posebne izraze, fraze ili riječi koje se koriste u određenom području ili profesiji, kao što su pravo, sport, medicina, poslovanje, itd. Obično žargon razumiju korisnici u tom određenom području; drugim ljudima je teško razumjeti. Uz to, žargon eSporta je zasebno područje i ima širok raspon fraza i terminologija koje koriste kladitelji i igrači. I dok su neke od ovih terminologija specifične za igru, druge su opće terminologije.

Žargon je kritičan dio eSporta. Kao prvo, mora postojati dobra komunikacija među igračima eSporta, obožavateljima, igračima i ostalim dionicima. Za kladitelje u eSportovima, žargon bi mogao biti razlika između pobjede i poraza. Naravno, nitko se ne bi trebao kladiti čije značenje ne razumije.

Esports i natjecateljski gaming žargonTerminologija MOBA igaraŽargon FPS igara

S obzirom da je knjižnica žargona esporta duboka, isplati se odvojiti vrijeme da naučite više o žargonu prije prve oklade. Najbolji dio je što razumijevanje ovih terminologija nije daleko od mogućeg. Ovaj blog post nastoji razotkriti neke od najčešće korištenih terminologija u svijetu esporta.

Section icon
Esports i natjecateljski gaming žargon

Esports i natjecateljski gaming žargon

  • Esportovi: Video igre s natjecateljskim scenama. Neki od najpopularnijih eSportova uključuju CS: GO, League of Legends i Dota 2.
  • Zoniranje: Natjerati protivnike da napuste područje korištenjem agresije. Time se želi dati igračevoj strani natjecateljsku prednost osiguravanjem najsigurnijeg područja.
  • Pomoći: Nanijeti štetu protivniku, a zatim ostaviti da ih ubije suigrač. Na primjer, igrač može pogoditi neprijatelja i odmaknuti se na neko vrijeme. Kada dođe suigrač i ubije neprijatelja, igrač postiže asistenciju.
  • Stražnja vrata: Šuljati se iza ili oko neprijatelja bez znanja, vjerojatno zato što je njihov fokus negdje drugdje. Kad to shvate, već je prekasno.
  • Botovi: Igrači kojima upravlja računalo, ali s kojima se ljudski igrači mogu natjecati tijekom igranja. Botovi omogućuju igračima da usavrše svoje vještine prije natjecanja.
  • Generator slučajnih brojeva: Skraćeno kao RNG, ovo se odnosi na element slučajnosti uključen u neke igre, kao što je Hearthstone.
  • Kamp: Kada igrači kampiraju, ostaju na povoljnom mjestu, kao što je kut, i muzu ga za ubojstva ili predmete. Pristupne rute na ovom mjestu obično su ograničene.
  • Kombinacija: Slijed napada u kojem jedan vodi do sljedećeg. To lišava protivnika šanse za bijeg. Ne mogu čak ni blokirati niti se suprotstaviti napadu.
  • krug: Svi esport događaji u kalendarskoj godini. Na primjer, Dota 2's Circuit uključuje Minors, The International, Majors i dobrotvorna događanja.
  • nositi: Kada igrač radi dobro kako bi nadoknadio lošu izvedbu svoje momčadi, a momčad ide do kraja da ostvari pobjedu, za tog igrača se kaže da je nosio momčad.
  • buff: Odnosi se na učinak, sposobnost ili čaroliju koja povećava moć lika.
  • Odbiti: Uključuje protivnika koji pokušava izvesti akciju protiv igrača, ali igrač djeluje protu-djeluje kako bi neutralizirao akciju. Na primjer, kada igrač uzme pojačanje prije protivnika koji ga je prvi vidio, kaže se da je odbio protivnika.
  • Betting Edge: Prednost koju igrač ima u odnosu na kladionicu. Ova se prednost može steći na više načina, uključujući osmišljavanje sustava klađenja koji iskorištava marže ili proučavanje igara/mečeva kako bi se steklo znanje koje pomaže kladitelju da položi dobitne oklade.
  • Mamac: Praveći se slabim kako bi namamio protivnika u situaciju u kojoj se lako može svladati.
  • KDA omjer: KDA (ubojstva, smrti, asistencije) omjer je broj ubojstava, smrti i asistencija koji se pripisuju igraču u utakmici.
  • noob: Igrač koji je nov u određenom naslovu igre. Noobima treba vremena da shvate kako igra funkcionira.
  • gank: Više igrača napada jednog protivnika. Vjeruje se da su protivnici koji uspiju pobjeći iz ganka bez pomoći suigrača vrlo vješti i moćni. Neki čak idu i ubijati ganke.
  • Stakleni top: Igrač koji vrlo učinkovito ubija ili dobiva bodove za svoju momčad je ranjiv, a laka meta za protivnike je poznata kao stakleni top. U FPS-u stakleni topovi su oni koje igrači mogu kupiti bez ikakve oružarnice. U MOBA-i, stakleni topovi su obično heroji s velikom štetom u sekundi.
  • Programer: Tvrtka koja proizvodi esport igre. Naravno, postoje igre koje proizvodi više od jedne tvrtke. Klasičan primjer je Call of Duty.
  • Cilj: Određeni ciljevi ili ciljevi koji momčad igrača stavljaju u povoljan položaj. Ciljevi mogu uključivati stvari kao što je čudovište koje nudi buff timu.
  • kajtanje: Udaljavanje od protivnika koji ga slijedi uz držanje relativno sigurne udaljenosti.
  • čuvanje djece: Često pomaže suigračima kako bi stekli više snage za nastavak borbe.
  • džunglanje: Ostati u džungli kako bi stekao zlato i iskustvo, a ne ubijao neutralne.
  • Izgraditi: Kada igrač gradi, poboljšava svoju bazu ili karakter dajući im sposobnosti i predmete. Područje fokusa ovisi o vrsti građenja. Ta područja mogu uključivati obranu i štetu.
  • Klan: Igrači koji redovito igraju igre za više igrača poznati su kao klan.
  • Trener: Treneri su osobe/likovi odgovorni za poboljšanje učinka momčadi. Oni to čine davanjem savjeta, taktike i strategije. Također mogu analizirati statistiku protivnika.
  • boc: Ostati na sigurnoj udaljenosti i oslobađati štetu protivniku u dijelovima dok ne odustane.
Esports i natjecateljski gaming žargon
Terminologija MOBA igara

Terminologija MOBA igara

Iako su mnoge MOBA (arena za više igrača) igre dostupne danas (od 2022.), Dota 2 i liga legendi nedvojbeno su najpopularniji i najsviraniji u ovom žanru. Stoga se isplati pogledati ovo dvoje.

  • Tanky: Tenkovi su likovi koje je, unatoč sporosti, vrlo teško ubiti jer se mogu pohvaliti tonom robusnog oklopa.
  • Squishy: To su veliki ubojice, npr. strijelci i ubojice, ali su vrlo slabi kada je u pitanju obrana. Činjenica da se ne mogu obraniti čini ih mekim (lako se mogu ubiti). Kako bi osigurali da dugo prežive, kreću se po karti s puno opreza, pazeći da sudjeluju samo u borbama koje mogu dobiti s najmanje kombinacija, recimo, jednom ili dvije.
  • hranilica: Feder je igrač kojeg protivnici stalno ubijaju. Međutim, hranilice mogu biti rijetke u natjecateljskim mečevima.
  • AoE: AoE, koji je u potpunosti Arena of Effect, je vještina čiji se učinak osjeća na cijelom protivničkom području (po izboru igrača), a ne samo na jednom protivniku. Ova vještina je korisna kada se nosite s mnogim protivnicima koji se nalaze na jednom malom području.
  • guranje: Namjera tima da se pomakne vuče se uz stazu protivnika kako bi uništila svoje inhibitore, vojarne, tornjeve ili kule. Guranje može postići tim ili jedan igrač; to ovisi o napredovanju i situaciji u igri.
  • Točka: DoT (Damage over Time) su predmeti koji nanose štetu protivnicima postupno trovanjem, krvarenjem ili spaljivanjem.
  • Ultimativno: Najvažnija vještina određenog prvaka.
  • Uzgoj: Ubijanje i posljednje udaranje puzava/miniona u fazi staze.
  • Prva krv: Prvo ubojstvo tijekom MOBA meča. Ubojica obično dobiva bonus zlato.
  • FF: Kada suigrač zatraži od momčadi da "forfetira", da odustane od igre i preda se.
  • AA: AA znači automatski napad, kada igrač ne koristi nikakve sposobnosti osim osnovnog napada (može biti melee ili dalekometni).
Terminologija MOBA igara
Žargon FPS igara

Žargon FPS igara

Najpopularnija FPS igra daleko je CS: GO. Evo nekoliko terminologija koje treba savladati prije nego što isprobate igru.

  • Eko runda: Gubitak nekoliko uzastopnih rundi može oštetiti ekonomiju tima, lišavajući ih mogućnosti kupnje predmeta za sljedećih nekoliko rundi, koje su poznate kao eko runde.
  • Upaljeno: Igrač dobiva štetu u trenutnoj rundi, kaže se da je upaljen.
  • Molly: Jedna od pet vrsta granata u CS: GO-u. Obično je namijenjen da spriječi protivnike da pristupe određenoj točki na karti.
  • Kobe: Ubijanje protivnika dalekometnom granatom.
  • Anti-Eco runda: To je kada tim kupuje oklop koji može donijeti više novca po ubojstvu dok se suočava s protivnicima koji su u eko rundi.
  • Pojačavanje: Dva ili tri igrača rade zajedno kako bi pobijedili prepreku i stekli prednost terena nad protivnicima.
  • Rotacije: Kretanje igrača s jedne točke karte na drugu u svrhu obrane ili napada na potonju.
  • Top Fragger: Uspješno ubiti protivnika. To također znači najučinkovitije igrače u smislu poena i ubijanja.
  • Shot Caller: Također poznat kao kapetan u igri, Shot Caller donosi odluke u igri o pitanjima kao što su kontrola karte, rotacije i upravljanje.
  • Nemesis: Nemesis je neprijatelj koji je srušio igrača mnogo puta zaredom - a da ga nije ubio.
Žargon FPS igara